tirsdag 24. mars 2009

FILM PROSJEKT

Onsdag 18. Mars hadde klasse 1stc framvisning av selvlagde filmer, oppgaven var å lage en infromativ film til førsteklasse elevene som skal starte på Sandvika videregående skole. Jeg var på gruppe med 4 gutter, Dusy, Oskar, Tallak og Oskar N. Dagen beskjeden ble gitt, satt jeg meg sammen med gruppa mi og begynte å planlegge, men det var ikke før uka etter at vi startet å filme. Vi hadde det kjempe gøy, og mange morsomme ideer underveis, men vi bestemte oss til slutt for å lage en helt enkel "reportasje", med Tallak som "reporter". Vi fikk filmet skolens ytre og indre, og lagt til det vi følte at første klassingene trenger å lære om skolen vår.

Jeg er veldig fornøyd med den innsatsen jeg og gruppa gjorde sammen, og vi ble alle 5 fornøyd med resultatet. Dagen filmene ble vist for klassen, var det flere som burde være veldig stolte av seg selv, det var mange bra filmer som både var morsomme, informative og ikke minst godt klippet og satt sammen. Alt i alt var både oppgaven og resultatene bra, og jeg likte godt at vi fikk muligheten til å lage noe helt selv, etter våre egne ideer. En positiv endring i norsk undervisningen.

Ingen kommentarer: